Każdy z nas choć raz znalazł się w sytuacji i zastanawiał się jak zgłosić szkodę samochodu. Doświadczenia zapewne mamy różne, ale ubezpieczyciele stale pracują nad ulepszeniem procedury zgłaszania szkody. Do tej pory najczęściej szkodę zgłaszało się poprzez kontakt z infolinią. Obecnie szkodę można zgłosić bez konieczności długiego czekania na połączenie z konsultantem.
Czy szkodę można zgłosić wysyłając wiadomość SMS?
Coraz więcej firm ubezpieczeniowych wychodzi naprzeciw potrzebom rynku. Jedną z nowości jakie można znaleźć to kontakt SMS z agentem ubezpieczeniowym. Zazwyczaj odbywa się to poprzez wysłanie wiadomości przez formularz kontaktowy, a następnie pobranie linku aktywacyjnego poprzez wiadomość SMS.
Aplikacje mobilne to w ostatnich latach chętnie wykorzystywane narzędzia komunikacji, więc nikogo nie dziwi, że znalazły się w ofercie firm ubezpieczeniowych.
Czy zgłoszenie szkody może się odbyć za pośrednictwem social mediów?
Social media opanowały nasz świat i stały się na tyle potrzebne, że za ich pośrednictwem możemy załatwić wiele spraw. Niektóre firmy ubezpieczeniowe umożliwiają kontakt z agentem poprzez komunikator dostępny w aplikacji Facebook.
Dzięki stałemu kontaktowi z agentem mamy poczucie, że nasza sprawa jest priorytetowa, a tym samym budzi to nasze zaufanie do ubezpieczyciela.
Coraz więcej firm ubezpieczeniowych decyduje się na zatrudnianie tzw. botów, które mają pierwszy kontakt z klientem. Przekazujemy naszą szkodę botowi, który z kolei nadaje jej priorytet i przekazuje do weryfikacji. Nadal możemy liczyć na kontakt z konsultantem korzystając z tradycyjnego sposobu na zgłaszanie szkody poprzez kontakt z z infolinią. Jednak nie każdy jest zadowolony z długiego oczekiwania na połączenie z konsultantem firmy ubezpieczeniowej.